28 Aralık 2015 Pazartesi

Pazartesi, Aralık 28, 2015
14
Merhaba arkadaşlar,

Bugünkü konumuz Muhabbet Kuşları neden çiftleşmez ?

Muhabbet kuşlarının çiftleşmesi için gereken şartlar vardır. Bunlar ;
1- Uygun kafes
2- Uygun eş
3- Sessiz ortam
4- Uygun beslenme
5- Yeterli kuş
6- Sabır,sabır ve sabır

Bu şartları biraz daha açmak gerekirse, Uygun kafes 40*30 veya 40*40 olması gerekmektedir. Ayrıca yuva kafes içerisinde değil dışarısında olmalıdır. Kuşlar Eş tutmadan kesinlikle yuva konulmamalıdır.

Eğer eş tutturmada tecrübeniz varsa bu problem olamayacaktır, ama eğer bilmiyorsanız linkten EŞ TUTTURMA makelesine gidip öğrenebilirsiniz.

Muhabbet kuşlarımızı eğer çiftleştireceksek kendi hallerine bırakmamız gerekiyor. Sürekli rahatsız eder onlarla oyun oynamaya çalışırsak çiftleşme olmayacaktır. Muhabbet kuşlarımızı günlük su değişimi ve ara ara kontrol dışında rahatsız etmeyeceğimiz ama çokta tenha yerde durmayacakları bir yere koymalıyız.

Muhabbet kuşlarımızın bol proteinli besinlerle beslenmesi gerekmektedir. Protein eksikliği çeken kuşlar çiftleşmek istemez ve agresif olurlar.

Muhabbet kuşlarımızı çiftleştirmek için 1 erkek 1 de dişiye ihtiyacımız yoktur. Aslında daha çok kuş ile üretim olabilir. Sürü psikolojisi içinde olan kuşlar sessiz ortam da kendilerini yalnız hissedecek ve çiftleşmeyeceklerdir. En az 4 kuş ile üretim olmalıdır. Birbirlerini gören kuşlar birbirlerinden etkilenir ve çiftleşme daha çabuk olur.

Muhabbet kuşlarının çiftleşmesi için bir çok çaba harcadık söylediklerimi harfiyen yapanlar sonuca ulaşacaklardır. Bundan sonra sadece sabır.

Diğer Makalelerime bakmayı  soru ve önerileriniz için yorum yapmayı unutmayınız.

Muhabbet kuşu ile ilgili aklınıza gelebilecek herhangi bir şeyi bana Facebook veya  youtube dan sorabilirsiniz. Bahsettiğim bu linkleri videonun açıklamalar bölümün de bulabilirsiniz.

Bir sonraki makale de görüşmek üzere hoşça kalın.

14 yorum:

  1. Merhabalar 1 yıldır 1 çift muhabbet kuşu besliyorum lakin kuşlarım çiftleşmedi her gün mamalarını koyuyorum rahatsız etmiyorum dişinin cere rengi kahverengi erkekte koyu mavi ne yapmamı önerirsiniz

    Saygılarımla iyi günler diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. erkeği veya dişiyi deüiştirin boş yere beklemeyin

      Sil
  2. Beni Muhabbet kuşlatım 1,5 yıldır beraberler ve muhteşem anlaşıyorlar kafesleri oldukça büyük ve ayna koymadım kuşları yanlız bırakmadım oturma odasında duruyorlar ve yanından gelip geçiyoruz ama çiftleşmeleri için kafesi 1 haftadır açmadım sadece temizlerken açıyorum Nijer tohumu aldım 4 gün oldu ama çiftleşmiyorlar lütfen bir çözüm bulun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim disi yemek bile yemiyor dogrj duzgun sence degisitiriyimmi

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Benim muhabet kuşum 6ay önce yumurtladı. Ama boş çıktı ve. Ben kuşları bir ay ayırdım sonra tekrar birleştirdim ama daha çiftleşmiyorlar erkek olan kızışmış ama dişi kızışmıyor ne yapmmalyım

    YanıtlaSil
  6. Ben 1 senedir bekledim disi hic takmiyor ottugu bile yok erkek hareketli istiyor opusmek istiyor disi yine takmyor disi doru duzgun yemekte yemiyor hastami artik biktim bundan napmaliyim yemek veriyorum yumurta nane kus yemnin icinde nijer tohumu var yulaf ta veriyorjm hep ayni sizce kuslarimi degisitiriyim

    YanıtlaSil
  7. 1 senedir bir dışı bir erkek kusum var ama ciflesmuyorlar yalnızca birbiriyle opusüyor ve dışı kus yuvaliga girip uyuyor bide çok hircinlasti yardımcı olun lutfen

    YanıtlaSil
  8. selamün aleyküm benim 2 tane çift muhabbet kuşum var ama çiftleşmediler kaç zamandır opouşme oluyor ama hiç çiftleşmediler sebebi nedir

    YanıtlaSil
  9. Merhaba iyi geceler 1 çift muabbet kuşum var dişi 7 yumurta yaptı ama yumurtalar boş çıktı düzenli besleme yapyorum erkek dişinin üzerine çıkıp iniyo mutlu son olmyo ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuşlarınızın popo kısmını makas yardımıyla kesin döllenme olmadığı için yumurtalar boş çıkar veya erkekte e vitamini eksikliğinden

      Sil
  10. Selamun aleykum benim erkek muhabbet kusumun 5 yasi var 2yil once bir disi ile 6 yavru yapti simdj yavrular kavka etdi falan annesi ile olduler 1i uctu falan simdir erkek baba kaldi yeni disi kus aldim yuvalari fakanda var disi kus onu istemiyor nede ola bilir? Erkein 5 yasi var disiyi bilmiyom ama 1hqftqdir aldim disiyi

    YanıtlaSil